Kontakt na italské velkoobchody

Vypadá takhle nějak vaše poptávka?

Kontakt na italské velkoobchody (výrobce) ovoce, zeleniny a italských potravin:

Rádi bychom v našem větším prodejním a skladovém objektu ve (cittá anonimima)- .. / prodávali ovoce, zeleninu a italské trvanlivé potraviny jak MO tak i VO. Můžete nám doporučit italské výrobce či VO na uvedené komodity, abychom mohli poptat ceníky a podmínky nákupu?

Ceníky – ne!

Klient nadále žádá ceníky těchto služeb. Takové ceníky však neexistují. Tyto věci rozjetí nového business s novým dodavatelským partnerem jsou záležitostí, která v čase nabývá nových forem a není stejná odbobná situace, jako před 15 roky.

Nákupčí? – ano !

Z pravidla žádám každého klienta co nejdetailněji rozvést danou problematiku jeho oboru (zelenina, mléko, kůže, komponenty pro nábytkářský průmysl…). Žádáme opravdu do nejdetailnější rozbor jeho podnikání v českém jazyce. Potřebuji si tu problematiku detailně nastudovat a pravit se do oboru, jako bych v něm léta pracoval jako např. obchodní zástupce, nákupčí apod.

Vyřešit si své problémy

Klient po výzvě k detailnější analýze, co vlastně bude potřebovat:

  • rešerži všeobecnou bez prověření kvality kontaktů
  • rešerži s prověřením kredibility a dalších vlastnostní kontaktů (rozvahy, závěrky, hospodářský výsledek, členové (jednatel, společníci) – soci), závazky, pohledávky
  • prověření kotnaktů vygenerováním stavu společnosti z dostupných ale placených registrů
  • nastudování oboru klienta
  • kontakt kontaktů a předání informací a žádost o vstupy / nabídku, apod.
  • bližší výběr klientů a doporučení + celková formální i neformální doporučení s ohledem na kulturní obchodní zvyklosti dané oblasti
  • domluvení osobního jednání
  • doprovod na služební cestu do Itálie při osobním jednání
  • tlumočení, překlady dokumentace, smluv apod.
  • formální a praktické provedení prvních objednávek
  • uzavření obchodního případu
Lavíruje

A uvádí (kdo jiný, klient… ): Nyní je v našem prodejním a skladovém objektu ještě nájemník. Ještě není jisté kdy bude odcházet. Proto bych poptávku řešil až to bude aktuální. Pokud se z Vaší strany bude jednat o bezplatnou nezávaznou cenovou nabídku Vašich služeb ke konkrétní poptávce, rádi ji následně využijeme pokud to bude pro nás zajímavé.

Moje paměť, kam až sahá

Dle mě dostupného radaru intuice, hádám, že klient není schopen zaslat smysluplnou poptávku, co vlastně požaduje. Bádám v osobní praktické paměti a vybavují se mi podobné obchodní situace z let minulých.” To se psali roky 2000 – 2010 a podobné poptávky se řešili jak na běžícím pásu. Nejednalo se ale jen o české klienty, ale častokrát a mnohdy snad i více frekventovaně, klienty italské – Varese, Milano, Reggio nell´Emilia (region – Emilia Romagna), Napoli…

Inflace rešeržní práce

Jak jsem uvedl – není tedy zatím na co reagovat, tedy nějakou konkrétní nabídkou. Obdobné body jsem inkasoval v roce 2008, jako 100.000 Kč v tehdejší předinflační hodnotě. Kolik bylo stotisíc před 15 léty? Hádám, že jako 300.000 – 400.000 Kč dnes? Nejvíce, pokud mám porovnávat hodnotu měny, mi vždy vychází převod na cenu nemovitostí… Nechám každého, aby si udělal obrázek sám.

To život obnáší

Pakliže bude rozvitější popis problematiky, mohu na to navázat kreativní reakcí. Poptávek typu “hledám to a to ale nemám představu, co to obnáší...”, mám mraky a čas mě nutí, mezi nimi vybírat a filtrovat zákazníky spíše z vyššího analytického spektra uvažování. Ve finále, to, “co to obnáší” může také znamenat 15ti leté studování jazyka a reálií Itálie pěkně v praxi a to už se může sakra prodražit. Na tom taky klidně život necháte, manželku, děti opustíte a jedete do Itállie… a třeba písničku o mořeplavcích, objevitelích si k tomu pustíte

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *